» GALLERY

» RACING

» ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

» ΟΔΗΓΙΕΣ

» TECH TIPS

#STREET *ATV *UTV-BAGGY >MINI >MX APPAREL AUTO CHEMICALS TOOLS

>> Νέα Προϊόντα <<

>> Προσφορές <<

Πωλήσεις-Αγγελίες

>> Βελτιώσεις <<

TAT.TOOPAINT.GR

   OEM INFO
   H Εταιρεία
   Συνεργείο
   Συνεργάτες
   Επικοινωνία

Δημοφιλή προϊόντα

Προϊόντα: 1825
Επισκέπτες Online: 30

/ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ / MOTOXTREME MAGAZINE 2011 / MXT 2011 TEYXOS 124 PROJECT:KTM525XC ROCK 'N ROLLA
« Επιστροφή MXT 2011 TEYXOS 124 PROJECT:KTM525XC ROCK 'N ROLLA  

KTM 525XC ROCK ‘N’ROLLA

   O Αλέκος μπήκε στον χώρο των ATV αργά.  Τον γνωρίζω εδώ καί μιά πενταετία, αν  θυμάμαι, καλά αλλά τον χαρακτήρα του  μου δόθηκε η ευκαιρία να τoν μελετήσω  πρίν από 3 χρόνια στήν Βουλγαρία σe έναν  αγώνα Scramble στο TROIAN.
    Απειρος τότε ακολoύθησε το team μέ ένα  TRX450R και συνέβαλε μέ όλη του τήν ψυχή  υποστηρίζοντας τήν ομάδα με αγώνα  τακτικής. Αφού δεν είχε την ταχύτητα,  κράτησε γραμμές και προφύλαξε τα νώτα  ταχύτερων οδηγών τής ομάδας σαν  γνήσιος πολεμιστής χωρίς παράπονα  και ταρζανιές, κλείνοντας τις πόρτες  στους αντίπαλους, μη κανοντας πίσω  ούτε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Μού είχε αρέσει...
   Την επόμενη χρονιά το πήρε ποιό σοβαρά  καί καβάλησε ενα ΚΤΜ505SX, γεγονός που  τού έδωσε την ευκαιρία να βελτιωθεί σε  χρόνους αφού το όχημα είναι Racer  εργοστασιακό και η εμποκή του με αυτό  είναι όπως καί να τό δεις εμπειρία. Δεν  ήταν όμως αρκετό. Τον είχα  παρακολουθήσει σαν οδηγό. Μάθαινε  γρήγορα και ήταν σταθερός.

Χρειαζόταν  λίγη βοήθεια. Το 505 είναι πολύ καλό αλλά  για να κάνεις πρωταθλητισμό ακόμη και  αυτό το σασί όπως και όλα φυσικά,  μπροστά θέλει βοήθεια.

    Στο τελείωμα του 2010 αποφάσισε να  ασχοληθεί πιό σοβαρά με το motocross και  αφού μου το ζήτησε, αποφάσισα ότι η ώρα  πλέον είχε φτάσει. Στα τελευταία δύο  χρόνια είχε κυνηγήσει σχεδόν όλους  τούς συναγωνιζόμενους του μελετώντας  και μαθαίνοντας, είχε βελτιώσει σε  πολύ καλό επίπεδο τήν ισορροπία του  καί τήν αντοχή του και είχε την φυσική  κατάσταση για να περάσει μπροστά. Αλλά  το κυριώτερο.... Είχε δείξει αγωνιστική  πειθαρχία. Θα τον βοηθούσα.

-Τάσο. Πούλησα το 505 και θέλω να καβαλήσωCAN-AM
-Καλά... Πάρε τώρα ξανά ένα 525 πορτοκαλί  XC πού θέλω νά δω τί μπορείς νά κάνεις  μ'αυτό καί του χρόνου βλέπουμε...
   Την επόμενη εβδομάδα πήγε και το  πήρε!!!


LAEGER.s -EXTREMETECH.


        To KTM 525 είναι ένα όχημα στημένο για  scramble, στενό και ψηλό είναι ιδανικό να  κυνηγήσει χρόνους μέσ’το μονοπάτι, με  ευελιξία στις δύσκολες στροφές και  απεριόριστη ροπή στα ανοιχτά κομμάτια. 
Με κουμπωμένη τη 3η τα κάνεις όλα.  Εεεε!!! σχεδόν! Και αφού το σασί είναι  ίδιο με όλα τα άλλα μοντέλα SX καί XC,  μπορούσα εύκολα να το στήσω ΜΧ.

      Τό μόνο πού είχα νά κάνω ήταν νά το  στήσω φαρδύ μέ μεγάλες διαδρομές και  να το αφήσω νά αναπνεύσει λίγο στόν  κινητήρα. Αυτό χρειαζόμουν με τον  Αλέκο, αφού στην Ελλάδα ακόμη δέν  απαγορευόταν νά τρέχεις μέ  περισσότερα από 450 κυβ εκ. θα το  εκμεταλλευόμουν.Το υπερκυβισμένο  μοτέρ θα μου έδινε μία άνεση μετά τήν  έξοδο της στροφής καταπίνοντας στην  ευθεία ότι κερδίζουν οι αντίπαλοι στα  άλματα και στα φρένα. Όχι ότι το ΚΤΜ  πάσχει από φρένα,¨Ηθελα μεγάλες  προοδευτικές διαδρομές νά κρατάω τόν  οδηγό μου ξεκούραστο όσο γίνεται πιό  πολύ στήν αρχή για να μπορώ να το πιέζω  αρκετά στο τέλος. Αν η ροπή τον  βοηθούσε νά βελτιώση τα άλματά του  προοδευτικά εγώ θα τον μάθαινα να  στρίβει με το ζόρι. Χρειαζόμουν  επειγόντως αμορτισέρ καί ψαλίδια.

Πέρσι στην Ιταλία στο MOTO SHOW της EICMA  έτυχε να παρακολουθήσω έναν αγώνα Moto- cross που διεξαγόταν κατά την διαρκεια  της έκθεσης. Τα τετράτροχα ήταν   περίπου 12 με 14 και από αυτά τα 5 ήταν  ΚΤΜ, ολα μέ EXTREMETECH. Γιατί???

EXTREMETECH ENGINEERING S.R.L.    Ειναι μία Ιταλική  εταιρία που εδράζεται στηνVicenza με σύγχρονες εγκαταστασεις και  τεχνολογία καθώς και πανίσχυρα  προγράμματα επάνω σε δυναμικούς  εξομοιωτές τόσο εξελιγμένους  που οι πελάτες της είναι σε ευρωπαϊκό επίπεδο...
η ...P.S.A. Group (Paugeot & Citroen WRC),
η ...Mitsumpishi Rally, 
η ...Art and Rallying:Toyota T.R.D. -
η ...Opel Gmbh και Ferrari  στα ερασιτεχνικά της αμάξια ,
η...Courage  και Osella στήν σπορ τους σειρά.

Στα δικυκλα τώρα εκτός από το ότι πριν  από μιά δεκαετία έφτιαχνε αμορτισέρ  μόνο για την DUCATI και την BIMOTA τα  τελευταία χρόνια υποστηρίζει  όλο και  περισσότερα superbike σε ευρωπαϊκό επίπεδο  αλλά και σε κατά χώρες τοπικά  πρωταθλήματα. Η εξελιξή της είναι τόσο  αλματώδης που είναι θέμα χρόνου να  εμφανιστεί στο παγκόσμιο MotoGP σε  κυρίαρχες ομάδες, γιατί πίσω από τα  φώτα της δημοσιότητας ήδη υπάρχει.
   Απο τίς αρχές του 2000 ενεργοποιείται  στον χώρο και των ATV με εξαιρετικής  ποιότητος προϊόντα. Ο ιδιοκτήτης Franco  Fratton που είναι και η ψυχή της ομάδας  εξέλιξης R&D, τρελλά ερωτευμένος με τα  sport quad (όπως όλοι μας δηλαδή) εξέλιξε  ένα τμήμα της  E. ENGINEERING S.R.L. μόνο γιά τα  ATV και δημιούργησε πραγματικά  αμορτισέρ με πάθος. Τον γουστάρω αυτόν  τον τύπο. Είναι σπάνια περίπτωση. Όταν  παίρνω αμορτισέρ από την EXTREMETECH άσχετα άμα είναι για δρόμο ή για χώμα είναι  πάντα πολύ.
  Είναι σαν να ζητάς από ένα  δράκο να σου δώσει φωτιά . Το σίγουρο  είναι ότι δεν μπορεί να σου δώσει λίγη...

       Είχα καταλάβει ότι ο Franco είχε  ασχοληθεί με τα KTM πολύ. Ισως  περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον σε  Ευρώπη και Αμερική. Δεν υπήρχε  περίπτωση να εμπιστευτώ κανέναν άλλον  στο συγκεκριμένο όχημα. Τον πήρα τηλ.  και αφού τον εξήγησα τι έχω στα χέρια  μου και αφού του έκανα μία αναφορά για  τον οδηγό μου του ζήτησα να μου φτιάξει 
αναρτήσεις. Αφού με ρώτησε με τι  λάστιχα είχαμε επιλογή και του  απάντησα ότι φέτος θα τρέξω με MAXXIS ή  DWT, 
    Mού πρότεινε να το στήσουμε με ψαλίδια  Long Travel LAEGER's  η Std Travel  Long Star (η L.S. δεν  βγάζει πραγματικά μεγάλης διαδρομής  ψαλίδια για το KTM) +2 ίντσες φαρδύ και stock  ψαλίδι πίσω.
     
  Φυσικά προτίμησα LAEGER's

            Αφού επικοινώνησα με τον Scott  ιδιοκτήτη της LAEGER's στην U.S. που  κατασκευάζει μπροστινά και πισινά  συστήματα για ATV από την δεκαετία του  ‘90 και του εξήγησα τι είχα σκοπό να  κάνω, παρήγγειλα τα εμπρός ψαλίδια. Η  Laeger’s μου έστειλε ρυθμιζόμενα ψαλίδια  μεγάλης διαδρομής ρυθμιζόμενα κατά  την κάστερ και την κάμπερ με  ταχυσύνδεσμα και τρεις διαφορετικές  μνήμες και με ρουλμάν στα δεσίματα με  το σασί. Πολεμική σειρά. Επιτρέπουν ρυθμίσεις στην πίστα εντός  δευτερολέπτων.
        Μετά έφερα το 525 στο μαγαζί, το  έβαλα χαμηλά λάστιχα, έκανα BUM- STEER το  σασί και έδωσα τα μέτρα στον Franco. Το ΚΤΜ  525 έρχεται με μεγάλα λάστιχα 21Χ7-10  εμπρός και 20Χ10-9 πίσω,  αντίθετα από το 505 SX  που φοράει 20Χ6-10 και 18Χ10-8  που είναι  μία κλασσική motocross σειρά, άρα για να το  στήσεις ΜΧ χρειάζεται να το μετρήσεις  από την αρχή. Διαφορετικά χαμηλώνοντας  τα ελαστικά χαμηλώνει τόσο πολύ και το  σασί που στα άλματα ακουμπάει στο  έδαφος. Ο Ιταλός ήταν γνώστης.

  Μου ετοίμασε σετ αμορτισέρ μπροστά- πίσω σειρά TECH 3, τα εμπρός piggyback  κατασκευασμένα εξ' ολοκλήρου απο αλουμίνιο 7075, με τριπλό ελατήριο,  ρύθμιση κατά την προφόρτιση και την επαναφορά, με High-Low speed, με βαλβίδες High- Flow TURBOLENT, με HBC (Hydraulic Bump Control) για  καλύτερη προσγείωση μετά το άλμα και  με μεγάλα φιαλίδια αζώτου για πιο  σταθερή συμπεριφορά στις αλλαγές της  θερμοκρασίας.

   Πίσω πάλι TECH 3 αλλά την καινούργια τους  σειρά piggyback πάλι κατασκευασμένη από 7075  αλουμίνιο αλλά και από τιτάνιο, με 18άρι  βάκτρο πλέον παρακαλώ, με διπλό  ελατήριο αφού το ΚΤΜ δεν έχει πίσω  μοχλικό άρα η πρόοδος στο rate του  ελατηρίου χρειάζεται κάποια βοήθεια   με τρεις ρυθμίσεις κατά την προφόρτιση  και άλλες τρεις κατά την επαναφορά,   φυσικά "TURBOLENT” βαλβίδες, HBC (εδώ κι αν  χρειάζεται!!!) και υπερμεγέθη φιάλη  αζώτου.
Ενοιωθα ...ευτυχισμένος!

  Ο Αλέκος έφερε το 525 Παρασκευή μαζί με  μία εξάτμιση AKRAPOVIC Full titanium από λαιμό  και αφού το σετάραμε στο δυναμόμετρο  το στήσαμε και το  Σάββατο το είχαμε  στην πίστα.

   Η πρώτη επαφή με τα κατακόκκινα  αμορτισέρ σε συνδυασμό με τα ψαλίδια  της Laeger's ήταν φανταστική. Η εμπειρία  της EXTREMETECH ήταν παρούσα. Το μπροστινό  ακολουθούσε τον διάδρομο παντού  χωρίς  χτυπήματα, με σαφή πληροφορία το τι  συμβαίνει κάτω απο  τα ελαστικά. Ενώ τα  ψαλίδια κρατούσαν την γραμμή τους  σωστά επιτρέποντας την αλλαγή  κατεύθυνσης χωρίς εκπλήξεις. Το πίσω  ήταν όνειρο. Με τις ρυθμίσεις απλά όλες  στην μέση, έδειξε από την αρχή ότι  μπορεί να κρατήσει το πανίσχυρο μοτέρ  στο έδαφος, επιταχύνοντας  χωρίς  ανεπιθύμητα σπηνιαρίσματα πουθενά και  χωρίς να καταπονεί την μέση του οδηγού  για κανένα λόγο. Μετά από μία -δύο  ρυθμίσεις κυριολεκτικά την ξεχάσαμε  τελείως.

   Μετά ασχοληθήκαμε λίγο με τα άλματα. Κι  εδώ η EXTREMETECH έκανε φοβερή δουλειά. Η  πρόοδος της ανάρτησης ήταν εξαιρετική.  Με αναλογία 2,01 προς 1 στο υπομόχλιο τα  ψαλίδια της Laeger's εξακολούθησαν να  οδηγάνε ακόμη και σε πλήρη συμπίεση  στο τελείωμα του άλματος ενώ τα  αμορτισέρ κατέβαζαν το βάρος του  οχήματος μέχρι τα στόπερ στα πούπουλα. 
Οπως είπαμε εξαιρετικές. Ας τις  συνηθίσει ο οδηγός μου και με λίγες  προσεκτικές ρυθμίσεις θα γίνουν  τέλειες. Να δούμε και τι θα κάνουν και  σε μία άλλη πίστα σε κατάσταση αγώνα  και τις ξαναρυθμίζουμε.

   Το σίγουρο πάντως ήταν ότι αυτό που  είχαμε στα χέρια μας ήταν πλέον Racer. Το  ΚΤΜ525 XC με λίγη σχετική δουλειά έδειξε  χαρακτήρα ΜΧ. Τώρα ήταν στο χέρι μας να  το εκμεταλλευτούμε.

  Μαζί μας είχαμε κι ενα ΥFZ450R 09 που το  οδηγούσε ο Στέλιος, ο μηχανικός μου. Το  είχαμε φέρει για συγκριση. Το YFZ450R με  μανίσια γεωμετρία φορούσε μόνο  εξάτμιση-φίλτρο και διαχείριση στην 
ηλεκτρονική. Λοιπόν, σε σχέση με το KTM525  XC ...αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία!!!


Κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση
KTM525 Page 1
KTM525 Page 1
KTM525 Page 2
KTM525 Page 2
KTM525 Page 3
KTM525 Page 3
KTM525 Page 4
KTM525 Page 4
KTM525 Page 5
KTM525 Page 5


          


















































Copyright © 2009 -- ΚατασκευΞ® ΙστοσελΞ―δων by infocus.gr